اسکنر اثر انگشت

یکی از کاربردی ترین فناوری های بیومتریک ، دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی می باشد دستگاه هایحضور و غیاب اثر انگشتی در اکثر زمینه های شغلی سراسر دنیا محبوبیت چشمگیری به دست آورده است امروزهدر سراسر جهان تمامی سازمانها و مدیران کسب و کارهای بزرگ شروع به جایگزینی سیستم های حضور و غیابقدیمی خود با سیستم های بیومتریک می نمایند . فناوری های بیومتریک ویژگی های فیزیکی منحصر به  فرد هر کارمند را  مشخص می کند با  استفاده از دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک  نظیر دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره این اطمینان حاصل می شود که دقیقا خود شخص در محل کار حضور فیزیکی دارد.

به طور کلی تکنولوژی های بکار رفته در سیستم های بیومتریک معمولا برای اهدافی نظیر کنترل دسترسی زمان و حضور و غیاب مورد استفاده قرار می گیرند. شناسایی بیومتریک  دقیق ترین سیستم برای شناسایی هر كارمندشناخته می شود زیرا اعتبار سنجی های بیومتریک برای هر فرد منحصر به فرد است و نمی توانند جعل شوند.

انجمن حقوق و دستمزد آمریكا تخمین می زند كه به علت کم کاری كاركنان حداقل 5 دقیقه به ازای هر كارمند در روز از دست می رود اما با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی شما می توانید زمان خواندن و ثبت تردد را به کمتر از 1 ثانیه کاهش دهید.

نحوه شناسایی پرسنل با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی :

زمانی که کارمندان انگشت خود را بر روی سنسور دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قرار می دهند دستگاه حضور و غیاب نقطه هایی را که در آن اثر انگشت تقاطع یا پایان می یابد ، شناسایی کرده در نتیجه یک نقشه از این نقاط ایجاد می کند این نقشه مختصات به عنوان بیومتریک آن فرد جهت شناسایی بکار می رود. دستگاه حضور و غیاب ، اسکن تهیه شده از اثر انگشت فرد را با اثر انگشت های موجود در پایگاه داده مقایسه می کند  اگر  اثر  انگشت فرد با الگوهای از قبل تعیین شده مطابقت داشت کارمند شناسایی شده و زمان  ورود یا خروج  او ثبت میگردد حال اگر الگو مطابقت نداشته باشد فرد شناسایی  نشده و اطلاعات ورود و یا خروج او ثبت نمی گردد.

نحوه شناسایی پرسنل با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی
مقایسه دستگاههای حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاههای حضور و غیاب کارتی :

با  استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی شرکت آرمان سیمرغ  پارسیان اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی و بیومتریک شما کاملا مطمئن و ایمن هستند اما در سیستم های حضور و غیاب کارتی برای پرسنل این نگرانی  وجود دارد که  کارت خود را فراموش و یا گم کنند . از طرفی نیز

زمان هایی  که مدیران در محل حضور ندارند این مسئله  ذهن آنان را درگیر می کند که شخص دیگری به جای صاحب  کارت تردد  خود را  ثبت نموده است دستگاه های  حضور و غیاب اثر انگشتی سهولت تردد کارکنان در مجموعه را نیز مد نظر خود قرار داده و توانسته است در عرصه حضور و غیاب از رقبای

خود پیشی گیرد.

اسکنر اثر انگشت

اسکنر اثر انگشت

ویژگی های متمایز دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی :

  • در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی شما نمی توانید یک الگوی اثر انگشت را حدس بزنیداما در سایر سیستم های حضور و غیاب ممکن است رمز عبور را حدس بزنید.

  • در  دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی  شما  نمی توانید با اثر انگشت خود  به جای شخصدیگری ورود خود را ثبت نمایید اما در سایر سیستم های حضور و غیاب ممکن است پرسنل علاوهبر کارت خود ، کارت شخصی را که غیبت نموده نیز به هنگام ورود ثبت نمایند.

  • در سایر سیستم های حضور و غیاب ممکن است گذرواژه را فراموش کنید اما در دستگاههایحضور و غیاب اثر انگشتی شما همیشه اجزای بیومتریک خود را به همراه دارید.

اسکنر اثر انگشت

مزایای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی :

شما می توانید ویژگی های بیولوژیکی منحصر به فرد برای هر پرسنل را به طور مجزا ثبت کنید.ویژگی های فیزیولوژیکی بیومتریک اثر انگشت نمی تواند تکرار و یا جعل شود از این بابت ناظران و مدیران همیشه احساس اعتماد به نفس و رضایت می کنند که آنها زمان حضور هر یک از کارمندان را می توانند با دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی به طور دقیق ردیابی کنند.

کنترل هزینه کار و شروع به صرفه جویی در پول:

بر طبق تحقیقات ، شرکت هایی که بدون دستگاه های بیومتریک حضور دارند متاسفانه از 1.5 تا 10 درصد از حقوق و دستمزد ناخودآگاه به دلیل خرابکاری های زمان و محاسبات اشتباه توسط کارکنانبیش از حد پرداخت می شود این ضرر برای یک شرکت با 10 کارمند می تواند در سال بیش از10،000  دلار باشد . اما استفاده  از دستگاه های حضور و غیاب به شما کمک می کند  تا اشتباهات محاسبه را از بین ببرید.

دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک بر روی حضور کارکنان از راه دور نظارت می کند این تکنولوژیمی تواند با دستگاه های تلفن همراه یا اینترنت و نرم افزار های حضور و غیاب تحت وب ادغام شود استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی کارفرمایان را قادر می سازد تا کارکنانی را که در نقاط دور افتاده فعالیت می کنند نظارت کنند.

بهبود رضایت شغلی کارکنان:

هنگامی که کارکنان زمان اضافی را بدون امتیاز اضافی صرف می کنند، این روند موجب ناراحتی های کارکنان شده اما مدیران می توانند این زمان ها را با استفاده از ساعت های حضور و غیاب در سیستم به عنوان اضافه کاری تعریف نموده و می تواند مبنای درآمدی دوم برای کارکنان باشد.

افزایش بهره وری کارکنانی که علاقه بیشتری نسبت به شغل شان دارند:

سیستم های قدیمی به دقت این بازده را در خود نشان نمی دهند و کارمندان می توانستند بدون ثبت ساعت خروج  محل کار خود را ترک نموده  و یا  تقلب  نمایند اما دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی این موانع را حذف نموده و می توانند میزان بهره وری کارکنان فعال را تا حد بالایی افزایش دهد.

بهبود مسئولیت کارمندان برای مدیریت زمان:

داده های جمع آوری شده با دستگاه ها و نرم افزار های حضور و غیاب یک سند حسابرسی مشخص برای زمان و تعداد روزهای حضور کارمندان را ایجاد می کند.با بهبود زمان بندی کارمندان می توانند تا به نحو صحیح زمان را مدیریت کرده و در محل کار پاسخگو باشند.

زمان کمتر در محاسبه حقوق و دستمزد:

دستگاههای قدیمی حضور و غیاب به صورت پانچی بودند که با درج تاریخ توسط دستگاه زمان ورود و خروج را بر روی کارت ثبت می نمودند سپس در انتهای دوره ماهانه یا هفتگی روزهای حضور به صورت دستی  محاسبه می گردید  اما امروزه با استفاده از دستگاههای حضور و غیاب اثر انگشتی ترددها بلافاصله به صورت آنلاین ثبت شده و بر روی سرور نگهداری می شود. مدیران می توانند اجازه اصلاحات قبل از پرداخت حقوق مانند مرخصی،ترددهای ناقص ، ماموریت و غیره را داده و سپس سیستم حقوق و دستمزد فیش ماهانه را صادر کند.

نگهداری زمان:

یکی از راه هایی که دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی به کارکنان کمک می کند سرعت بخشیدنبه فرایند نگهداری زمان است زیرا که کارکنان مجبور نیستند کارت ها را پانچ کنند و شرکت برای صدور آنهاهزینه ای متقبل شود آنها فقط باید با دستگاه های حضور و غیاب انگشتان دست خود را لمس کنند.

اسکنر اثر انگشت

رفع اختلالات پرداخت:

سیستم اثر انگشت پیشرفته اختلاف زمانی را با دادن دسترسی کارفرمایان به برخی تنظیمات از بین می برد.یکی از تنظیماتی که کارفرمایان به رابط کاربری دسترسی دارند این است که می توانند نرخ پرداخت راتغییر دهند به عنوان مثال ، مدیر می تواند نرخ پرداخت را  تا  2  برابر برای  افرادی که در  تعطیلات با اثر انگشت  خود وارد می شوند را تغییر دهند و مدیر  می تواند حضور  کارکنان با  ساعت های اضافی را با ضریبی مناسب پرداخت نماید.

گزارشگیری و تجزیه و تحلیل قدرتمند:

به دست آوردن دید کامل از طریق گزارش گیری آسان از سیستم های حضور و غیاب شما را با توانایی تصمیم گیری در زمان واقعی  مطلع می کند . بنابراین شما به راحتی  می توانید داده ها را به اطلاعات قابل اجرا و ارزشمند  تبدیل  کنید . دسترسی فوری برای مدیران و گزارش گیری ، پرس و جو و تجزیه و تحلیل ابزار، سازمان شما را قادر می سازد تا به طور فعال به مدیریت نیازهای کسب و کارتان بپردازید.دستگاه های حضور و  غیاب شامل  هیچ  کاغذ بازی نمی باشند و ثبت زمان های تردد کاملا به صورت سیستمی  صورت  می پذیرد ثبت زمان های حضور علاوه بر دستگاه های حضور و غیاب  می تواند  از طریق تلفنهای همراه مجهز به سنسور اثر انگشت صورت پذیرد. بدین صورت که کارکنانی که از طریق دور کاری کار خود را انجام می دهند نیز می توانند زمان حضور خود را ثبت نمایند  این امر برای افرادی نظیر کارمندان نصب و سرویس می تواند موثر واقع شود.

اسکنر اثر انگشت

هیچ گاه نگرانی برای گم کردن ندارید:

بسیاری از شرکت ها هنوز هم از کارت ها برای ثبت زمان ورود کارمندان استفاده می کنند. در حالی کهاین ایده در تئوری خوب  است  اما در عمل استفاده از دستگاه های حضور و غیاب کارتی سبب از دستدادن سرمایه و زمان است و همچنین امنیت نیز در خطر است زیرا ممکن است کارت توسط شخص دیگریبه هنگام ورود یا خروج ثبت گردد.

افزایش دقت:
در سیستم های دستی زمان ثبت شده نیاز به نگهداری دارد. فرآیندهای دستی می تواند منجر به تعدادی از مسائل اضافی مانند عدم توانایی خواندن دست خط و یا حتی تقلب شود اما با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب می توانید تعداد اشتباهات و کم کاری ها را کاهش دهید.

اسکنر اثر انگشت

بهره وری بیشتر:
در پایان دوره برای پرداخت حقوق و دستمزد در فرآیند دستی ، نیازمند جمع آوری کارت های زمان است. زمان لازم برای انجام این کار برای کل سازمان می تواند بسیار خسته کننده باشد حال اگر مسئولیت ها بر روی یک فرد باشد  این امر می تواند چندین ساعت طول بکشد اما با استفاده از  دستگاه حضور و غیاب به میزان قابل  توجهی زمان برای  پردازش حقوق و دستمزد کاهش می یابد و شما می توانید ساعات صرف شده برای پردازش حقوق و دستمزد دستی را تنها به چند دقیقه اختصاص دهید.دستگاه ها و نرم افزار های حضور و غیاب فراموشی  یک فرآیند دستی را حذف  می کنند و تمام سیستم شما را خودکار می کند. اکثر کسب و کارها همان گونه که از پرداخت خودکار استفاده می کنند، از دستگاهحضور و غیاب بیومتریک که تردد ها را به صورت آنلاین ثبت می کند، استفاده می کنند.

اسکنر اثر انگشت

افزایش رضایت کارکنان :
استفاده از دستگاههای حضور و غیاب به همراه نرم افزار حضور و غیاب کارکنان را خوشحال تر می کند زیرا سبب پرداخت به موقع و دقیق می شود. نرم افزار حضور و غیاب ضریب خطاهای انسانی را نسبت به فرآیند های دستی که کاغذ های زمان را دستی وارد می کنند به صفر می رساند، همچنین مدیران به کارمندان خود اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی خود را از طریق یک پنل کاربری می دهند  کارمندان هنگامی که به اطلاعات خود دسترسی دارند ، توانمند هستند و سطح توانمند سازی می تواند منجر بهافزایش رضایتمندی شود.
دستگاه های حضور و غیاب بیشتر از زمان ردیابی، اطلاعات مفیدی در اشکال مختلف در جهت بهبود کارایی و سودآوری کسب و کار ارائه می کنند. این اطلاعات به راحتی توسط یک کلیک قابل دسترس استو حتی برخی از اطلاعات را در قالب جدول ارائه می دهد که مدیران می توانند از این قالب ها فایل خروجیبرای چاپ و یا فرمت های مختلف نظیر  Excel  تهیه کنند . دستگاه های حضور و غیاب اثر  انگشتی با  اکثرسیستم های حقوق و دستمزد  موجود سازگار  هستند و  باعث می شود پرداخت ها آسان و  دقیق باشد زیرا همه آیتم ها از  مرحله  ثبت  حضور  تا پرداخت فیش حقوق  ماهانه  همگی  از طریق سیستم انجام می پذیرد و خطاهای انسانی را از بین می برد.
شرکت آرمان سیمرغ پارسیان به عنوان نماینده انحصاری شرکت ویردی کره جنوبی در ایران با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد پرسنل قادر به جمع آوری و پردازش تصاویر اثر انگشتی است که باعث می شود تا تایید هویت و شناسایی اثر انگشت قوی تر، جامع تر و قابل اطمینان تر از سایر
سنسورهای اثر انگشت نوری که در بازار عرضه شده اند باشد. دستگاه حضور و غیاب می تواند در کمتر از یک ثانیه با سرعتی بسیار بالا کارمندان مجموعه را تشخیص داده و کارمندان می توانند بدون اتلاف وقت در محل کار خود حاضر شوند.
نصب سیستم های حضور و غیاب اثر انگشتی آسان است و می تواند در عرض چند دقیقه پیاده سازی شود. علاوه بر این رابط نرم افزار حضور و غیاب بسیار کاربر پسند بوده بنابراین زمان کارکنان برای آشناشدن با سیستم ناچیز است و هیچگونه هزینه اولیه ای برای آموزش وجود ندارد دستگاه حضور و غیاببا توجه به نیازهای شرکت شما بسیار قابل تنظیم است و موجب صرفه جویی قابل توجه در زمان و فعالیت های آینده می شود.

 

 

ارسال دیدگاه