سیستم اکسس کنترل (کنترل تردد) دوربین دار

این سیستم یک ساعت هوشمند است که میتواند زمان تردد و حضوروغیاب را ثبت نماید و ترددها را به کمک دوربین مداربسته ثبت کند. سیستم‌های کنترل تردد دوربین‌دار شامل دو قسمت  می‌شوند.

در بخش اولی یعنی قسمت کنترل تردد ، کنترل دسترسی اطلاعاتی همانند اثرانگشت ، رمز عبور ، کارت شناسایی ، مچ ‌بند مغناطیسی ، اسکن چهره و مواردی این چنین  بررسی می شوند و با الگوهای از قبل ثبت شده در دستگاه مقایسه می‌گردد و نهایتا تأیید هویت پرسنل انجام می‌شود.

در بخش دوم یا قسمت دیگری از این سیستم ، از دوربین‌های مداربسته و یا دوربین‌ نصب شده به روی دستگاه استفاده می‌شود. وقتی پرسنل پروسه احراز هویت خود را انجام می‌دهد ، تمامی فعالیتهایش توسط دوربین کنترل و ثبت می‌گردد. در این وضعیت  امکان تقلب در دستگاه کنترل تردد به کمترین میزان خود می‌رسد و واحد حراست سازمان می‌توانند از عملکرد دستگاه خود مطمئن باشند.

یکی از کاربردهای مهم سیستم کنترل تردد دوربین‌دار در زندان‌ها و سازمان‌های امنیتی است . در این سازمان‌ها ، شخصی به‌عنوان اپراتور و کنترل‌کننده دوربین انتخاب شده است و زمانی که افراد قصد تردد دارند ، در مرحله اول هویتشان توسط دستگاه بررسی شده و از طرفی هویت وی توسط اپراتور دوربین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درسیستم کنترل دسترسی که مجهز به دوربین مداربسته است از مزایای بسیاری برخوردار است و این موضوع باعث می‌شود بهره گیری از آن متنوع بوده  و در قسمتهای متفاوتی  از آن استفاده گردد.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم این سیستم ، امنیت بالای آن است. دراین دستگاه امنیت بالا و جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز،  این  شرایط  را برای سازمان‌ها بوجود می آورد که با خیالی آسوده  به سیستم امنیت خود اعتماد کرده و کنترل زیادی  بر اطلاعات ثبت شده خود داشته باشند.

از کاربردهای دیگر کنترل تردد دوربین‌دار ، در مدارس ، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است که قابلیت ثبت  حضوروغیاب و ثبت تردد را دارد . بنابراین  دانشجویان و دانش آموزان کاملاً شناسایی می‌شوند و فضای امنی برای آنها فراهم میگردد.

ازمزایای سیستم کنترل دسترسی دوربین‌دار هزینه پایین و کاهش قیمت سالیانه سازمان‌هاست.

سالانه هزینه زیادی صرف نیروی انسانی بعنوان حراست می‌شود که دراین صورت امکان خطای انسانی وجود دارد. درحالیکه  قیمت این سیستم تنها مربوط به خرید و نصب آن است و یکبار صورت می‌گیرد. نهایتا هزینه های جاری سازمان بطور محسوسی کاهش می‌یابد و نظارت آن به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

یکپارچه‌سازی و وصل شدن به شبکه یکی دیگر از محسنات سیستم کنترل دسترسی مجهز به دوربین مداربسته است . بعبارتی وقتی  که در فضای بزرگی با چند ورودی مجزا از چندین دستگاه استفاده می‌شود ، می‌توان آنها را به شبکه وصل نمود و اطلاعاتشان را به اشتراک گذاشت که دراین شرایط یک سیستم امنیتی یکپارچه ایجاد می‌شود و به سادگی  به همه اطلاعات می توان دسترسی داشت.

 

ارسال دیدگاه